چشم انداز

آمار جهانی تخمین زده است که ۱ تا ۳ درصد از افراد جامعه مبتلاء به صرع می باشند یا حداقل یکبار در زندگی خود تشنج را تجربه کرده اند. بر اساس این تخمین جهانی پیش بینی می شود که در استان اصفهان حدود ۷۰ هزار فرد مبتلاء به صرع فارغ از جنسیت، نژاد یا گروه سنی خاص در حال زندگی کردن باشند. اگر صرع تشخیص داده نشود و مدیریت نگردد با مخاطرات شخصی، اجتماعی و اقتصادی فراوان در افراد مبتلا به صرع مواجه می گردیم؛ در این راستا تعیین و تخمین دقیق آمار افراد مبتلا به صرع و بررسی میزان بروز و شیوع این بیماری از اهم برنامه های این انجمن می باشد و نظر به اینکه این قشر از جامعه با عدم احساس امنیت و درک اجتماعی در جامعه روبرو هستند، این هدف زمانی محقق می گردد که مشارکت های بین بخشی با هدف بستر سازی کل جامعه صورت پذیرد.
از منظر متخصصانی که از پیشگیری حمایت می کنند و حتی کسانی که به ارتقاء سلامت توجه می نمایند از طریق پیشگیری با کاهش عوامل زیان آور و افزایش در مهارت های اجتماعی، عزت نفس و همکاری با دستگاه های حمایتی می توان به ارتقاء سلامت دست یافت. برای کاهش عوامل زیان آور ابتدا باید آسیب های معمول وارده به آن ها رصد شود که لازم است در ارتباط با چنین خانواده ها یی قرار بگیریم و سپس با استفاده از راه کارها و روش های مداخله ای توسط متخصصین نسبت به مدیریت و کاهش همه جانبه آسیب های این خانواده ها همت گماریم.
هم چنین به منظور افزایش مهارت های اجتماعی و عزت نفس در جهت ارتقاء سلامت این افراد از این منظر نیز باید نگاه کرد که انگ ابتلا به بیماری صرع از طریق برچسب زنی و ناهماهنگی شناختی، سرانجام بدی برای آن ها در برداشته و افراد مبتلاء، شبکه های اجتماعی محدودی داشته و آن ها و خانواده هایشان به تدریج از اجتماع بیگانه می شوند. و بدیهی است که جمع آوری اطلاعات و روش های استفاده از منابع و مراکز حمایتی در قالب بروشورها یا کتابچه های راهنما و توزیع در مراکز تخصصی درمان و ارائه به خانواده ها به صورت مستقیم و مطرح نمودن این مطالب در ارگان ها و از طریق رسانه ها و هم چنین ارائه برنامه های آموزشی و مشاوره ای می تواند بر ثمر بخش بودن زحمات تیم های درمانی و بهبود وضعیت کلی این افراد موثر باشد و بستر ارتقاء دانش و آگاهی افراد را به منظور تامین احساس امنیت و درمان مبتلایان به صرع فراهم نماید.

در این رابطه انجمن خیریه صرع اصفهان با حضور متخصصین مغز و اعصاب و روامپزشک، هم چنین تیم روانشناسی کودکان و مشاوره خانواده، تحصیلی، شغلی، حقوقی مشغول به فعالیت می باشد و با چشم انداز ارتقاء سلامت این افراد از نگاه جسمی و روانی آماده ارائه خدمت در تمامی موارد فوق می باشد و انتظار دارد کلیه دستگاه های دولتی و غیر دولتی ضمن همکاری با این انجمن نسبت به زمینه سازی برگزاری جلسات آموزشی، نشست های علمی، همایش های اداری و خانوادگی اقدام لازم مبذول فرمایند. 

با ما در تماس باشید

حمایت مالی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمک های خیرخواهانه با ما، در “تماس باشید
شماره تماس: 03137773572